
“Alle wegen leiden naar Rome” wordt er weleens gezegd. Zo ook die van mij. In 2013 voor de eerste keer en daarna nog een keer met vrienden in 2017.
Iemand had eens tegen me gezegd dat Rome één groot openluchtmuseum is en zo heb ik dat ook ervaren. Een bijzondere stad! Welke hoek je ook omloopt er is altijd wel iets te zien.
Rome staat vol met prachtige gebouwen. Of het nu kerken zijn of paleizen, dat maakt niet uit. En al die kerken hebben wel iets bijzonders, bouwvorm of attribuut, bijvoorbeeld een splinter van het kruis van Jezus, dat maakt niet uit. Er zijn prachtige pleinen met fonteinen, gebouwd door de bekende kunstenaars van weleer. Gooi in muntje in de Trevifontein en je komt nog een keer terug in Rome. Geloof met dat klopt …… Alhoewel, dat wist je natuurlijk allang dat je nog een keer terug zou gaan.
Ik heb genoten van het prachtige Rome en na twee keer een uitgebreid bezoek, heb ik er nog steeds geen genoeg van.
Dus ENJOY
Volgende pagina: Poorten en bogen van Rome: https://www.willyvandregt.nl/poorten-van-rome/