
Tallinn, hoofdstad van Estland en culturele hoofdstad van Europa in 2011. Tijd om daar eens een kijkje te nemen. Heel eerlijk gezegd, had ik nog nooit van deze stad gehoord. Ik was dan ook aangenaam verrast.
Bij een bezoek aan de oude binnenstad is het alsof je een andere tijdperk binnenloopt. De middeleeuwse, goed geconserveerde gebouwen maken indruk. De stadsmuren met zijn stoere torens staan er nog steeds.
Ik ga eerst maar eens wat drinken aan de rand van de stad in een van de vele koffiehuizen, waar niet alleen koffie geserveerd wordt, maar ook de waterpijp. Daarna maak ik een wandeling door de smalle straatjes met de prachtige pakhuizen die omhoog en omlaag lopen. In deze meeste straten liggen kinderkopjes. De meeste dames uit Tallinn dragen hoge naaldhakken. Ik vraag me af hoe zij zich staande houden, maar tot mijn grote verbazing lukt dat uitstekend.
Ik geniet van de mooie gebouwen, gezellige winkeltjes en vriendelijke mensen.
Terwijl ik hier wat ronddwaal, denk ik na over wat ik hier allemaal wil bekijken.



In 2019, toen ik een rondreis maakte door de drie Baltische Staten, kwam ik er nog een keer. En natuurlijk ontdek je dan weer hele andere dingen. In ieder geval is er in Tallinn genoeg te zien en te doen voor een leuke citytrip. De historische oude binnenstad staat op de Wereld Erfgoedlijst. Wil je wat meer weten over de geschiedenis: https://nl.wikipedia.org/wiki/Tallinn
Volgende pagina: Vrijheidsplein & St. Janskerk